lördag 23 juni 2007

Tillbaka till civilisationen

Ja nästan då i alla fall, allting är ju relativt. De senaste två dagarna har spenderats i en husvagn mitt ute i skogen, jag följde med päronen på den där fisketuren i alla fall. Själv har jag dock inte fiskat något, jag har bara legat i husvagnen och sovit. Kan upplysa er icke-norrländska läsare om att det inte är myggen som är problemet med skogarna här uppe, det är knotten. De där små jävla menlösa icke-existensberrättigade fanskapen som letar sig in i varenda liten kroppsöppning som finns. Sätter sig i håret å drygar sig gör dom, så man kan fan inte springa in i husvagnen och gömma sig heller.

Hur som haver så var det en ganska skön och avslappnad midsommar. Det finns visserligen roligare sätt att tillbringa en av årets festliga höjdpunkter på men då ska man vara på det humöret också. Det var inte jag, midsommar i Sveg brukar suga rätt rejält. Sist jag försökte slutade hela spektaklet med att jag fick gå 1.5 mil längs en järnväg för att komma till den tilltänkta sovplatsen, och det var faktiskt inte så jäkla roligt.

Ikväll däremot blir det röja av, ska iväg på en reunion med polarna från gymnasiet. Vi tänkte börja med lite grillning och eventuellt "en och annan" bira för att sedan styra kosan mot parken i Hede. Får se vem det är som inte kommer iväg denna gång, det är alltid någon som brukar bli lite sliten/dyngrak och stanna kvar.

För övrigt så är det ingen bra idé att rengöra en husvagn med matolja.

Inga kommentarer: