tisdag 26 juni 2007

Bara för att

Okej jag skriver väl ihop något fint då. Jag vill dock poängtera att det här inte är någon dagbok och jag har inte bloggat på några dagar av den enkla anledning att jag inte orkat. Inte för att jag tror att det spelar någon roll, det är väl fan ingen som läser den här bloggen ändå. Jag ger mig fan på Mega Man 2 bloggen har fler unika besökare varje dag än den här har sammanlagt, och min blogg uppdateras fan så mycket mer frekvent. Men vem tror jag att jag är egentligen, Super Mario?

Ja ja fuck it, nu ska ni få veta vad jag har haft för mig de senaste dagarna. I lördags drog jag som sagt iväg för en reunion med gänget från gymnasiet. Började med lite grillning hos Leffe i Sörviken. En hel del folk var det där och ingen tycktes känna någon annan men det kvittade, trevligt var det likväl. Något senare/dimmigare bar det iväg till parken i Hede. Det var rätt så kul vill jag minnas, åtminstonde försöker jag minnas det. Kommer man enbart ihåg några små bitar av kvällen och har ont i huvudet exakt hela dagen efter så har man förmodligen haft hyffsat skojigt. Två märkbara noteringar lyckades jag dock kvarhålla i minnesbalken: 1) Jag drabbades av minnesluckor redan på kvällen, och då kunde jag totalglömma vissa saker efter enbart ett par sekunder; 2) Det regnade och var förbaskat myggigt samtidigt. Hur fan det gick ihop har jag ingen aning om.

Igår började jag arbeta på posten i Sveg. Det var en hel del detaljer att hålla reda på men man kommer in i rutinerna väldigt snabbt. Redan idag fick jag prova att köra min runda och det flöt på utan större bekymmer. Visst fick jag tvärnita och backa till några lådor emellanåt men det är sånna smällar man får ta i början. De står ju kvar allihop och det får man ju sikta på att hålla efter. Det som kan bli lite segt med jobbet är det faktum att jag måste börja arbeta kl 06.15. Är kanske bra på ett sätt, jag bli ju tvingad att lära mig att gå och lägga mig på kvällarna, något som jag är jävligt dålig på. Å andra sidan slutar jag redan 14.30 så det är ju gött, det blir liksom halva dagen över då. Dagarna går rätt så fort i alla fall, man har ju något att göra hela tiden.

8 kommentarer:

Mr.Andersson sa...

Vart det bil du fick köra till sist iallafall alltså?

Halvar sa...

Jajjemen! Ganska logiskt egentligen, min runda täcker ju fan upp halva Sveg. Kan bli lite segt med cykel det.

Mr.Andersson sa...

Fan slappt då, förutom arbetstiderna förstås.

ruskig sa...

VA FAN! Jag börjar också 06.15 och inte får jag sluta 14.30 heller! Här jobbar man på till 16.00, Näej nu är det lunch i flygplansmotorfabriken så nu ska jag utnyttja mina 30 minuter lunch. Allt väl där hemma?

Halvar sa...

Så kan det vara Male, men du får ju åka lastbil å käka wienerschnitzel i alla fall. Jorå fan det är bara fint, börjar redan tröttna lite på Sveg dock.

ruskig sa...

Dom har jävligt fin öl har nere ska ni veta :D Föresten är det någon som har koll på varför dom delade upp oss i faddergrupper inom klassen? Har dom käkat några psykadeliska svampar eller vad håller dom på med?

Mr.Andersson sa...

De har väl antagligen ingen koll alls på hur många som sökt elektro skulle jag tro. Fuck faddergrupper hursomhelst säger jag.

malin sa...

Så det blev en bil o ingen cykel iaf. GRATTIS. O ang knotten i ett tidigare inlägg kan jag bara säga att om myggen har invarderat Sveg har myggorna tagit över Boden :P
Ha det bra