fredag 15 juni 2007

Ett litet inlägg

Vet inte vad jag ska skriva egentligen. Har inte hänt så mycket den senaste tiden, jag går mest runt hemma och fiser. Kan väl nämnas att födelsedagen med medföljande fika var mycket trevlig, samt att kakan jag bakade blev väldigt lyckad. Jag fick ett radiostyrt flygplan av mina polare som jag har varit ute och testat idag. Det blåste för mycket igår och eftersom planet väger ca 5 gram (typ) så navigeras det med fördel i måttligt vindstilla väder, vilket alltså gällde idag. Dock tenderade planet att dra kraftigt åt höger hela tiden, av okänd anledning. Jag drog slutsatsen att det hela berodde på ojämnheter i vingarnas krökning, vilket försöktes justeras utan större framgång. Det visade sig senare att detta dilemma kunde åtgärdas via just den spak på fjärrkontrollen jag inte hade nån aning om vad den gjorde. Planet gick i alla fall att navigera så länge man enbart ville göra högersvängar och jag hade riktigt roligt bitvis, fram tills mitt plan bestämde sig för att negligera mina order och utföra en störtlandning i en trädgren. Som tur var hade jag tysken i korridoren med mig som både är duktig på att klättra i träd och att kasta kottar, vilket således resulterade i att planet kunde befrias från fiendemark och utsändas på nya uppdrag. Denna status förehöll sig självklart inte längre än ca 5 minuter då en större samt oerhört taggig buske var nästa mål för tekniskt haveri. Fram med tysken igen således.

Annars har jag konstaterat att jag antingen har för litet minneskort till min telefon eller tycker för mycket om musik, jag får helt enkelt inte plats med alla bra låtar på mobilen utan jag måste gallra och sortera. Jag gissar på att jag helt enkelt har för litet minneskort, det är min filosofiska övertygelse att man omöjligt kan vara för intresserad av musik.

Ikväll var jag på Snärkes och krubbade med polarna. En och annan bira slank ju självklart ner också, men det är ju sånt man har rätt att unna sig så här i sommartider. Det var mycket gemytligt, tyvärr blev det hyffsat kyligt mot kvällningen vilket jag inte hade lyckats förbereda mig på då jag enbart satt i en tunn skorta och inte medhavde någon jacka. Jag ansåg att det bästa alternativet var att styra kosan hemmåt för att snurra igång en platta med Jimi Hendrix, brygga lite kaffe samt hälla upp en whiskypinne. Ni kan nog lätt lista ut vad konsekvensen av det beslutet blev.

1 kommentar:

Unknown sa...

Haha! Så du och "tysken" har blivit värsta polers nu?
Om ni hittar min grej till gitarren (kommer inte ihåg vad det heter men som man skruvar på halsen) som man höjer tonart med så kan du väl ge den till "tysken" så att han kan lägga den på mitt rum. (Den ligger i soffan nångonstans) Ha det!