tisdag 19 juni 2007

Home Sweet Home

Hemma i glesbygden igen. Allt tycks vara sig likt, brukar inte hända så överdrivet mycket här. Större delen av gårdagen ägnades åt att färdas från punkt A (Uppsala) till punkt B (Sveg). Det tog ca 6.5 timme men kändes inte så drygt ändå. Berodde förmodligen på att jag sov nästan hela vägen, tror jag snarkade lite på tåget också (hihi).

För övrigt måste jag poängtera att jag verkligen hatar att åka buss, det är så förbannat tråkigt. Allra värst är att åka buss i Norrland, det finns fanimej ingenting annat än skog. Och att sitta å glo på tallar i flera timmar är faktiskt inte så jäkla roligt.

Hur som helst så är det gött att vara tillbaka, dock så har jag redan insett att jag inte har så mycket mer att göra här än hemma i Uppsala. Fadern har visserligen runt 700 tv-kanaler (typ)men det resulterar bara i att man inte kan bestämma sig för vad man ska kolla på. Ingen gitarr har jag, kommer bli ett helvete. Men jag ska nog kunna överleva ändå, kommer arbeta på dagarna och sen på kvällen får man väl läsa en bok eller dylikt. Eller varför inte träna (omg)?

Min underbara Saab är ånyo i kördugligt skick. Fordonsskatten är betald, besiktningen är genomförd, försäkringen skall väl betalas snart å sen är det bara att ge sig ut å pimpa. Ska ta med den ut på en liten raggarrunda imorrn för att hämta arbetskläder samt gå på bolaget. Jäkligt trist att gå på bolaget här, de har inte självplock så man får be en expedit att gå och hämta det man vill ha. Det blir liksom inte att man tar alltför många olika sorter då utan får hålla sig till flera av få, så att säga.

I helgen är det midsommar och det lär förmodligen sluta på samma sätt som det brukar, med en rejäl bakfylla alltså. Men det är det fan värt, är det midsommar så är det midsommar. Mina föräldrar ska ge sig iväg på en fiskerunda över helgen men jag tror jag bojkottar det, känns lite som det man kallar för taskig tajming.

2 kommentarer:

ruskig sa...

notera tiden du bloggade...Lite nördigt att posta inlägget just vid det klockslaget kanske? Fint uppe i norrland? Här haller jag pa att haverera da det är 35 grader varmt. Da är det tur att man star i en maskinhall och svarvar...det blir ju sa mycket kallare da.. :D

Halvar sa...

Vad fan dillar du om? Jorå fan det är fint här, lite kyligare dock än vad du tycks ha det.