torsdag 7 juni 2007

Förkylningshelvete

Hur varmt är det? 25-30 grader kanske, och jag är förkyld! Låter ju inte helt rimligt, men det beror nog med hög sannolikhet på tisdagens festligheter. Att man ska behöva plågas så bara för att man har haft lite roligt? Det tar fan knäcken på mig. Tänkte att jag skulle laga till lite fin middag idag (Flygande Jakob) men eftersom jag ändå inte kommer känna smaken av det så kan det lika gärna få bli spaghetti och köttbullar.

Idag var jag in till stan för att shoppa loss lite, länge sen jag köpte kläder nu. Jag kom hem med endast EN t-shirt. En jäkligt fräsig t-shirt, men ändå. Jag skyller på värmen, det blir rätt så drygt att knata runt i stan när det är så varmt. Ovan nämnda förkylning bidrar ju inte direkt till att göra en piggare heller. Men det är fan inget synd om mig, nej då. Kan man bara dricka alkohol med måtta och hälla i sig lite mer vatten i dessa varma tider så står man sig bra. Dock så smakar vattnet i den här staden i det närmaste ekvivalent med att slicka på en kalksten. Men som sagt, jag känner inte smaken av så mycket just nu. Undrar om det hjälper med en whisky?

1 kommentar:

Mr.Andersson sa...

Jag tog också en sväng till stan idag och jävlar vilken plåga det var i värmen. Whisky hjälper mot det mesta.