fredag 1 juni 2007

Kåserier om en frälsande dryck

Läget är detta: jag sitter och pluggar till tentan i Linjär Algebra, och det går åt helvete! Eller åtminstonde går det trögt, jag räknar konstant fel och lösningarna till de gamla tentorna upplyser mig inte nämnvärt mycket, snarare tvärtom. Så jag bestämde mig helt sonika för att ta en paus och varva ner med en kall bira. Jag sprätter ölen, tar en klunk, och ett rus av obeskrivbart välbehag sprider sig genom kroppen. Jag ryser, huvudvärken släpper, allting skiner upp och humöret är återigen på topp. Nog för att jag gillar öl men det är sällan det smakar så bra som det gör just nu. Världen känns vacker, det finns ett hopp för framtiden, allting ordnar sig. Men sen vrider man på huvudet till horribla övningstentor och diffusa föreläsningsanteckningar och då är man genast tillbaka där man började. Dags för en ny klunk...

Inga kommentarer: