måndag 3 september 2007

Plötsligt händer det

Nej jag har inte vunnit på triss, men det känns dock ändå som att jag har varit med om ett mindre mirakel. Idag efter plugget, under den tid vi egentligen skulle haft en laboration som blev inställd (jippi!), så drog jag och Anders ner till stan för att shoppa loss som de småtjejer vi är. Och det var där miraklet skedde. Som jag tidigare nämnt kan jag fan inte köpa jeans eftersom jag tydligen är för kort, men jag gjorde ett tappert försök ändå. Vi gick sålunda in i butik #1 och jag satte blicken på ett par som såg hyffsat najs ut, ungefär i den stil jag tänkt mig. Och tro på fan om inte storleken är precis den jag ska ha också! "I cannot believe my eyes" tänkte jag, satte kursen mot provhytten och pressade ner mina ståtliga spiror i de blåskimrande syntetöverdragen. Sitter som gjutet! Eller ja, de satt i alla fall. Det fick duga för tillfället, och då prislappen inte behövde ägna alltför stor möda på att åstadkomma en giltig överenskommelse med min snålhet var det bara att styra skutan mot kassan innan logikkretsarna hann knåpa ihop "kolla på något annat ställe först".

Nåväl, jag var även på jakt efter en schysst jacka och där gick man ju bet. Men vafan, man kan ju inte kräva allt på en och samma gång.

Inga kommentarer: