lördag 8 september 2007

Förkylningshelvete #2

Märkligt hur man kan vara förkyld i en vecka och hela tiden känna hur man blir bättte och bättre, men sen en kväll när man bara kollar på tv så tvärvänder det på 2 minuter. Jag har fan mått piss de senaste dagarna, inte tycks det hjälpa med whisky å inte fan kan man sova när man ligger och hostar 3 timmar i sträck. Drygt kallas det. Men nu börjar det fan släppa igen känns det som, tyvärr så ska jag på fest ikväll så vi får väl se hur det artar sig imorrn. Det gäller att prioritera.

För övrigt fick jag ta del av ytterligare ett mindre underverk igår. Drog iväg med polarna till Ikea, Mr. Andersson skulle köpa en soffa. Men där hände det inget särskilt. Underverket skedde inne på Dressman ett par hundra meter bort. Jag ilade in i mod och förhoppning om att hitta en schysst jacka till överkomligt pris som jag letat efter konstant i några veckor nu. Tog en runda där inne, såg en jäkel med den rätta looken, provade den - satt som den skulle. Kollade priset - ca 700, något dyrt. Kollade upp och såg en skylt som det stod 70% på. Efter en snabb kalkylering med internminnet kom jag fram till att jackan kunde bli min för ynka 210 kronor. Det var således inget att bjäfsa om, fram till kassan och betala. Säljaren lyckades pracka på mig lite underkläder också men det var nog lika bra, nu behöver jag inte tvätta idag (haha).

Igår hade vi korridorsmiddag, det var mycket trevligt. De flesta var med plus en som inte alls bor i vår korridor, men det var inte så noga. Jag fick stå för bakgrundsmusiken och spelade enbart sånt som jag egentligen inte alls lyssnar på. Vette tusan vad de andra tror om mig nu. Vi hade även en form av möte där vi bestämde hur vi skulle göra med korridorsstädning, det är nämligen sådant som måste diskuteras i en korridor annars kommer det alltid att se ut som en svinstia. Det gör det visserligen många gånger ändå, men det är bra att veta vem man ska skylla på.

Ikväll vankas den fest som sagt, Mr. Andersson fyller gubbe (21) och det måste självklart firas. Det är även kulturnatten nere på stan men vi får se hur det blir med det för min del. Är vädret lika kasst som det är nu så slopar jag det och hänger kvar i Mr. Andersson's korridor. Dessutom känns en hel natt med kultur lite overkill för en person som är så ointresserad av kultur som jag.

Inga kommentarer: