torsdag 24 maj 2007

PRO is taking over

Idag har jag bevittnat kontentan av revolution på Östersjön, den stavas PRO. Något som man helt klart har lärt sig av dagens lilla tur till Åland och tillbaka är att Eckerölinjen tydligen är ekvivalent med gubbdagis och militanta bingokärringar. Skulle tippa på att säkert 90% av resenärerna var över 70 år och antingen luktade svett ända ner till bildäck, eller försökte dölja den odören med 14 liter parfym, vilket inte är mycket bättre.

Riktigt så illa kanske det inte var, men nog fan var det tillräckligt drygt för att kunna hävda att hela resan inte var värt besväret. Helt ofattbart hur vissa kan springa runt som yra höns och alltid lyckas stå ivägen, givetvis utan att själva ha någon aning om det. Krånglas skall det göras med allt, och stå i kö eller bara stå och vänta i 30 minuter helt i onödan går tydligen också ann så länge man är först (varför man nu absolut ska vara det).

Snälla, skjut mig innan jag blir gammal. Om inte för min skull så för er egen, jag vet redan nu att jag kommer bli en riktig surgubbe med käpp som hatar alla och är emot allt.

Ojdå! Är det sånt här man kallar för hets mot folkgrupp? Blev nog lite väl nedvärderande det här, ber om ursäkt. Jag är förmodligen bara lite cranky just nu, jag gillar gamla människor egentligen. De flesta är trevliga, men de ska fan inte få åka båt!

Jaja, två plattor öl och en flaska Minttu har man ju fått med sig hem för en rimlig slant. Det är ju trevligt. Ikväll bär det iväg till biograf för att glana på pirater, "aaargh!"

2 kommentarer:

ruskig sa...

du glömde ju att tilläga en stock med guld...

Mr.Andersson sa...

"I hope I die before I get old"