tisdag 7 augusti 2007

Sista veckan

Jupp, nu har jag bara den här veckan kvar på kneget, sen blir det semester. Visserligen har jag semester nu som jag ser det, behöver inte plugga å får jobba som omväxling, men ändå. På lördag är det dags för den årliga kräftskivan här hemma (som brukar bli en ytterst blöt tillställning) och sen på måndag drar jag ner till Uppsala och min kära korridor. Ska bli jäkligt skönt att komma hem (för att förtydliga: Uppsala = hem, Sveg = hem-hem) även om det har varit rätt så gött å vara här ett par-8 veckor. Att få ett litet uppehåll från livet där nere och återvända till rötterna här uppe har varit ganska välbehövligt, men nu börjar jag fan bli lite uttråkad.

Sommaren tycks nu äntligen ha kommit även hit, något jag inte alls var beredd på igår. På morgonen (natten åt en del) när jag skulle till jobbet drog jag slutsatsen att det förmodligen skulle bli kyligt och regnigt som vanligt och lämnade helt sonika arbetsshortsen hemma för att genomföra mitt arbetspass i regulära byxor. Vilken sanslös tabbe! Inte ett förbannat djefla moln på himlen, solen låg på fan hela dan och till råga på allt blåser AC:n i postbilen enbart varmluft. Att man har båda sidorutorna nedvevande gör ju åtminstonde saken något bättre, dock inte mycket. Men man ska inte klaga egentligen, nu har det ju varit trist väder nästan hela sommarn så då ska man väl fan vara nöjd när det äntligen är soligt å varmt. Jag fick i alla fall en möjlighet att snygga till "solbrännan" eller vad fan man ska kalla det. Ett resultat av att köra postbil under sommaren är att jag har fått en bonnbränna enbart på högerarmen, och det beror helt enkelt på att den armen ständigt hänger utanför rutan medans den vänstra håller ratten stadig och är skyddad av solens onda strålar bakom en glasruta. Man behöver förresten inte ha båda händerna på ratten när man kör postbil. När man kör en vanlig bil kanske, men inte postbil. Många gånger behöver man faktiskt ha inte någon alls.

6 kommentarer:

Mr.Andersson sa...

Det är fan bara pensionärer som håller ratten med två händer.

Halvar sa...

Precis. Och varför lär körskolerna ut att man ska ha händerna "tio i två"? Det går fan lika bra med halv sex, och då kan man ta båda visarna med en hand.

Mr.Andersson sa...

Nä, det är märkligt. Man måste ju likförbannat hålla växelspaken med ena handen.

Halvar sa...

Ja om man kör med manuell låda. Postbilarna har ju automat och det är en jävla tur, så som jag kör måste jag hålla i posten med den andra handen annars hade det flygit åt helvete.

malin sa...

Så du är tillbaka i den stora staden imorgon :) nice. då kanske man år se skymten av dig lite då... jag vill ju inte tappa bort mina korridorare bara för att jag inte bor med er längre. Vi ses i flogsta. kram

ruskig sa...

Lets Fist again, like we did last nollning. Ohh Let´s fist again...PjuuunPjuunn