lördag 10 november 2007

Ljuva vintertid

Fy fan va gôtt, äntligen är det vinter! Igår kväll snöade det på utav helsike här och sedan blev det minusgrader under natten. Halt utav bara den visserligen, men snön ligger ju kvar och det är ju det som är det väsentliga. Jag var nyss tvungen att gå ut på en långpromenad för att det var så fint väder. Ni vet ju själva hur det är: snö, lite solsken och strax under nollan, då kan man fan inte sitta inne å mögla! Den som säger något annat ignorerar jag.

Så jag drog på mig vinterjackan, ryckte åt mig min iPod och gav mig ut. Helt planlöst vandrade jag iväg utan ett bestämt mål i sikte, jag tog helt enkelt den väg som föll mig in. Lite lördagsäventyr sådär, och med lite behaglig musik av Europe i bakgrunden så blir det bara desto mer behagligt. Ja, jag lyssnar faktiskt på Europe! Säga vad man vill om dem, kommersiella pudelrockare eller vad fan som helst, men de har faktiskt gjort väldigt många riktigt bra låtar. Det är fan bara i Sverige som kommersiell är ett dåligt ord i populärsammanhang, och att de ser ut som väfriserade utställningshundar gör ingen skillnad på musiken.

Hur som haver så var det en mycket skön promenad, och jag lyckades med det slippa undan åtminstonde en timme plugg. Huruvida det är positivt eller negativt för min del går väl kanske att diskutera om man skulle vara på det humöret, men just nu så skiter jag i att ta ställning i den frågan.

2 kommentarer:

Mr.Andersson sa...

Ignorera mig bäst du vill, men faktum kvarstår att sånt här väder ska det fan inte vara i November. Iallafall inte söder om Dalälven.

ruskig sa...

Fan vi bor ju norr om lapplandsväsby.