torsdag 5 juli 2007

Rapport, aktuellt, och vad som helst

Om det nu är någon som bryr sig så ber jag om ursäkt för att jag inte har bloggat på ett tag, jag har helt enkelt inte hunnit/orkat. Det som finns att säga är till exempel att jag var i Älvdalen och hälsade på min bror under helgen som passerade senast. Det var trevligt, dock är Älvdalen verkligen inte mycket att se. Det som var lite skrämmande var att det ändå känndes väldigt mycket som Sveg. Vi gick ner till puben (ja, de har faktiskt en pub) på lördagen och både puben och människorna som befann sig där påminnde rent av otäckt mycket om Sveg, och jag menar verkligen inte på ett postitivt sätt. Men det är ju nära till Mora i alla fall, om nu det skulle vara något.

I måndags gjorde jag ett nygammalt konstaterande som jag tror att jag får medhåll om av ganska många människor. Jag hatar måndagar! Man är trött, seg, kommer inte igång och fan allting går åt helvete och jävlas med en. Murphys lag tycks gälla extra mycket på måndagar. Jag var övertygad om att det bara fanns en sak som var värre än måndagar, och det var en tisdag. Men så kom tisdag och min uppfattning om dagen i fråga har ändrats radikalt. Tisdagar är oftast helt okej, det är bara inget speciellt med dom. Men så kom då onsdag och jag fick veta vad som verkligen är värre än måndagar, en förbannad satans jävla skitonsdag. Allting tycks ha en vilja att skita sig lite extra mycket denna dag, bara för att dryga sig med en stackars människa som redan är tillräckligt plågad. Nästa vecka tar jag fan och sjukanmäler mig både måndag och onsdag. Blä!!

I helgen blir jag nog tvungen att festa lite grann, den så kallade "Björnenfesten" äger rum. Det kommer garanterat suga hårt men man får väl göra ett försök ändå. Själva festivalområdet ska tydligen vara på en liten parkering bakom krogen, som det kommer kosta alldeles för mycket pengar att gå in på, medans det ca 100 meter bort kommer finnas ett öltält uppslaget utanför en pizzeria där det förmodligen är helt gratis att gå in. Jag tror jag vet redan nu vart jag kommer tillbringa helgen.

2 kommentarer:

Mr.Andersson sa...

Finns det så mycket att göra i Sveg så du inte hinner blogga?

Halvar sa...

Det är väl snarare tvärtom egentligen, finns inte så mycket att blogga om.